donderdag 5 september 2019

Hallo,

op maandag 2 september startte het niet nieuwe schooljaar!

We begonnen de dag met de nieuwe schooldans, een gedicht en het zaaien van een eigen bloeibak!

Op de eerste dag in onze nieuwe groep werden de klasregels opgesteld en herhaald tijdens de eerste kring.

Iedereen stelde zichzelf voor op de onze rode loper.
De vragen waren: wat is je droom? wat is je talent? Wie ben jij? ;-)
Xander: met de computer werken en mijn droom is om naar Spanje op reis gaan.
Norah: tekenen en lezen en mijn droom is om altijd bij mijn vrienden te zijn.
Eduard: fietsen en zwemmen doe ik graag
Jonah: rekenen en mijn droom is dat ik alles kan doen met de spelletjes op de computer
Mira: tekenen en mijn droom is om een achtbaan maken.
Zoé: zwemmen en fietsen en mijn droom is om juf te worden.
Pepijn: trombone spelen en tekenen en mijn droom is om het hele lager bij Dominique en Rolande in de klas te zitten.
Lailyta: paardrijden en mijn droom is om naar Disneyland op reis te gaan.
Yuna: saxofoon, judo spelen en naar de academie gaan en mijn droom om met een ijskar rondrijden en ombouwen naar poffertjeswinkel.
Jemieka: ik fiets graag.
Lucy: tekenen en ik droom ervan om een zusje te krijgen.
Trees: paardrijden en ik droom ervan om goed te kunnen paardrijden.
Sky: tekenen, naar de chiro en fietsen ik droom ervan om op een vliegtuig te zitten.
Charlotte: tekenen en ik droom ervan om op een speedboot te zitten.
Jasmina: ik basket graag.
Amy: voor konijntjes zorgen en ik droom ervan om heel goed te kunnen dansen.
Alexandra: tekenen en ik zou graag een kattenhotel openen.
Renske: turnen en ik zou graag deelnemen aan de Olympische spelen.
Floor: roblox spelen en ik droom ervan om naar Londen te gaan.
Amber: Volleybal en ik zou graag met een luchtballong in de lucht varen.
Falco: judo en ik droom ervan om naar een trampolinepark te gaan.
Meike volleybal en ik zou graag kapster worden.
Tobias: ik loop en game graag.
Shannon: hondenkapster spelen en karate doen
Lou: voetbal en ik vis heel graag.
Siebe: gamen en ik zou graag eens gaan vissen.
Flor: lopen en judo en ik zou graag eens gaan vissen met Lou.
Jey Mart: voetbal en ik zou graag eens gaan vissen met mijn mama en papa.
Asma: dansen en zingen en mijn droom is om een muziekgroep te zien.

De filmsterren van het 3de en 4de leerjaar kunnen jullie bewonderen op de verschillende foto's.
We stellen jullie voor:
* 3de leerjaar:
Xander, Norah, Eduard, Jonah, Mira, Lailyta, Zoé, Pepijn, Yuna, Jemieke, Trees, Lucy en Sky

* 4de leerjaar:
Charlotte, Jasmina, Amy, Alexandra, Renske, Floor, Amber, Falco, Asma, Meike, Tobias, Shannon, Jey Mart, Lou, Siebe en Flor

We brainstormden over ons nieuwe project.
We stemden en we kozen voor: 'Hoe kunnen we superhelden worden?'
We kozen 4 superhelden uit: Batman, Superwomen, Catwomen en Hulk!
We zullen hun superkrachten onderzoeken. Spannend!
(veel kracht, elkaar helpen, goede zintuigen en beschermen)
Iemand wie leuke uitstappen weet rond dit thema...laat zeker iets weten!

We herhaalden de verschillende geluksvogels. Deze vogels komen uit het boek 'Geluk voor kinderen' van Leo Bormans.

We knutselden onze geluksvogels voor de geluksboom adhv ons project, onze wasspeld voor aan het takenbord, kleurden onze bloem voor aan de kapstok in.
Ook vulden we ons adressenkaartje aan en versierden deze briefjes...binnenkort zijn ze te bewonderen aan onze kastjes.

Voor de eerste keer dit schooljaar turnden we in de speelzaal in onze school en genoten voor de eerste keer van de de Franse les bij Elke. We leerden een leuk liedje...

We sloten de eerste week af met een leerwandeling doorheen Ledegem.
We voerden verschillende opdrachten over de verschillende landschappen, de verkeersborden, soorten voertuigen, handelszaken, bebouwing, monumenten, sporen van het verleden, oude gebouwen, soorten grenzen, voorzieningen voor ontspanning...


veel groetjes van de madeliefjes