vrijdag 5 maart 2021

Hallo, 

 een overzichtje van de voorbije week: 

De opdracht voor maandag was:
Breng een voorwerp mee dat geluid maakt of luid is.
De kids stelden hun voorwerp voor aan de andere kinderen.

Mijn voorwerp

1.       Wat bracht je mee?

2.       Waarom koos je dit voorwerp?

3.       Hoe werkt je toestel?

4.       Wie gebruikt het?

5.       Wanneer gebruik je het voorwerp?

De powerpoints van deze week:
- Faith: over Disney
- Zoé: uitgestorven dieren
- Lucy: Hoe komt geluid door een draad?

 Complimentendag op 1 maart: we gaven aan iedereen een complimentje:
- Norah: Je kan supergoed voor de natuur zorgen.
- Iona: Je kan goed tekenen.
- Trees: Je helpt iedereen.
- Khamza: Je kan heel goed lopen.
- Jente: Je kan heel hard lopen.
- Keano: Je bent heel snel.
- Faith; Je kan heel goed knutselen.
- Enya: Je kan heel goed vrienden maken.
- Jemieka: Je kan mooi zingen.
- Yuna: Je bent heel creatief.
- Xander: Je bent goed in rekenen.
- Anaïs: Je kan goed dansen.
- Oraia: Je kan goed kleine kindjes helpen.
- Meagan: Je verzorgt graag honden.
- Zoé: Je bent slim.
- Seena: Je bent sportief.
- Lailyta: Je bent heel lenig.
- Lucy: Je bent grappig.
- Mathis: Je kan heel goed andere kinderen laten lachen.
- Pepijn: Je kan heel goed puzzelen.
- Eduard: Je kan goed babbelen.
- Mira: Je kan goed kinderen helpen.
- Flore: Je kan goed kinderen helpen.
- Sky: Je kan heel goed kinderen helpen.
- Jonah: Je bent goed in dromen.
We leerden een gedicht om de andere begeleiders te complimenteren ;-)!

Dinsdagochtend hadden we 2 speciale gasten in onze kring.
Janne en Trees kwamen uitleg geven zonder te praten = gebarentaal.
Ze toonden het alfabet. We leerden dat woorden een beweging zijn, toonden enkele voorbeelden hiervan...wil je meer weten hierover?
Dan kan je dit ontdekken op deze site...

de link naar de gebarentaal

We luisterden naar de tekst 'Oren verloren'.
Moraal van dit verhaal is dat je moet luisteren om te kunnen horen.
We verwoorden wat we (niet) graag luisteren, wanneer we niet luisteren, rangschikken van stil naar luid, wat we (niet) horen...

We brainstormden over lawaai, stilte, vervelende geluiden...weet je dat opdrachten uitvoeren met lawaaierige muziek niet zo makkelijk is?

Iedereen noteerde zijn lievelingslied.

Na de powerpointpresentatie van Lucy verdiepten we ons even in de geschiedenis van de telefoon.
Een weetje: Antonio Meucci maakte het ontwerp van de telefoon maar Graham Bell werkte de telefoon verder af en werd de uitvinder van de telefoon. Je kan wel denken dat Antonio er niet mee kon lachen. 

We ontdekten dan de telefoon een hele evolutie doorgemaakt heeft.
Weet je dat ze vroeger alleen konden bellen als er iemand de kabeltjes veranderde.
We bekeken filmpjes en kregen hier uitleg over van de begeleiders.
Over dit onderwerp zijn we nog niet uitgepraat...to be continued...(de tijd gaat veel te vlug)

En natuurlijk kan geluid niet zonder het maken van muziek op instrumenten.
We oefenden het spelen op ritmes met onze instrumenten in .
Elke groep moest een gevoel uitbeelden met hun instrumenten.
De tweede opdracht was een lied spelen met instrumenten. De andere kinderen konden raden welk lied het was.
We namen tonen met onze stem over.

Deze week start de jeugdboekenweek.
We keken naar een deeltje van de openingsweek.
Wil je meer zien?
Kijk dan op onderstaande link:

de link naar de jeugdboekenweek

De kinderen mogen gedurende de maand maart hun lievelingsboek meebrengen.
Hieruit zal voorgelezen worden.

We sloegen het weekend sportief in!
Op vrijdagnamiddag gingen we turnen. Deze week stond tennis op de planning.

de foto's van de voorbije week 

De nieuwe schooldans kan je hieronder vinden. Oefen maar!

de nieuwe schooldans 

Prettig weekend!
Liefs van de madeliefjes!
Tot maandag!!!



 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.