zaterdag 15 januari 2022

Hallo, 

wat waren we blij om elkaar terug te zien!

We vierden de verjaardag van Aza! Proficiat meid! 

We maakten mindmappen over onze verschillende landen want binnenkort volgt er hierover een quiz ! Spannend! 

We zochten zelf naar een vraagstuk en maakten hiervan een tekening.

We overliepen de verschillende wensen en planden er al enkele in.
Ik zou graag

- Aza: een feest op school hebben
- Munas: in pyjama naar school komen (maandag 17 januari 2022)
- Thalia: één dag naar de zee gaan
- Jayden: ballonnen in de klas hebben
- Roy: een dag naar een klimpark gaan
- Sem: een nacht op school slapen
- Alegandro: de hele dag buiten spelen
- Meagan: een hele dag de juf zijn (+ Faith en Iona 14 januari 2022)
- Ciana: een dag kleuter kunnen zijn
- Mathis: een papegaai in de klas hebben
- Jente: een hele dag naar films kijken
- Leon: onze telefoon meebrengen naar school
- Noa: dieren op school hebben
- Keano: de hele klas vullen met balletjes
- Enya: een spelletjesdag houden
- Kaya: de tablet mee naar school brengen
- Noémie: weer bij de vijver mogen
- Flore: schildpadden in de vijver plaatsen
- Khamza: naar een trampolinepark gaan
- Seena: gaan kamperen dicht bij een zwembad
- Anaïs: in de speeltijd spelletjes spelen
- Oraia: een voormiddag naar een film kijken
- Faith: les geven in de klas
- Iona: een verrassingsfeest houden

We brainstormden over een nieuwe project.
Dit waren de voorstellen van de kinderen:

Meagan/Jente: Waar komen de dieren vandaan?

      Noa: Hoe is de natuur ontstaan?

Jayden: Hoe groeien planten?

Enya: Wat leeft er in het bos?

Faith: Welke dieren bestaan er allemaal?

Alegandro: Hoe werkt een discobal?

Thalia: Hoe zijn bergen ontstaan?

Roy: Hoe groot zijn bergen?

Flore: Hoe ontstaan de wolken?

Keano: Hoe kan je een echte soldaat worden?

Mathis: Hoe kan je acrobaat worden?

Ciana: Hoe kan je haren knippen?

Oraia: Hoe maak je ijs?

Seena: Hoe kan je een peperkoekenhuis maken? Of een taart?

Anaïs: Hoe is zand gemaakt?

Aza: Van waar komt plastiek?

Anaïs: Hoe kan je voelen?

Sem: Wat kan er allemaal gebeuren als je speelt met je vrienden?

Noémie: Hoe kan je terug kijken in de tijd?

Leon: Hoe zal alles eruit zien in de toekomst?

Khamza: Hoe zijn de mensen op al die namen gekomen?

Iona: Hoe komt het dat de karretjes in de rails blijven? Idem zoals de trein.

Munas: Hoe is een achtbaan gemaakt?

Volgende week meer hierover.

De geluksvogels kwamen ook aan bod!
We luisterden naar het verhaal van Dipper.
We bespraken de tekst.
We hielden een kringgesprek over:
- Ik vind dit (niet) mooi aan mezelf. Spiegeltje, spiegeltje aan de wand....:-)
- Hier ben ik supertrots op!

Er stond ook een yogaverhaal op het programma.

We sloten de week sportief af!
De wens van Meagan werd uitgevoerd! Ze wou juf zijn voor een namiddag.
Samen met Faith en Iona staken ze een turnles in elkaar.

 de foto's van de voorbije week

Maandag gaat er een volgende wens in vervulling.
De kinderen mogen in hun pyjama naar school komen.
VERGEET NIET: het is niet altijd even warm in de klas. Je kan misschien je pyjama boven je kledij aantrekken?

Aan de kinderen die thuis moeten blijven:
We missen jullie heel hard!
We hopen dat jullie niet te ziek zijn. Rust maar heel goed uit!
Stel dat jullie graag een lesje willen maken of inoefenen dan kan dit altijd op scoodle play en op classroom.
De werkboeken kunnen vanaf maandagmiddag opgehaald worden.

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.