vrijdag 18 februari 2022

 Hallo, 

Maandagnamiddag:
We bekeken filmpjes over hoe ijzererts ontgonnen werd.
Daarna over een meisje die moest verhuizen omdat ze op een ijzergroeve woonde.

De vraagjes van vorige week werden verder afgewerkt. Hiervoor hadden de kids informatie opgezocht over het thema zand.

De dramaopdracht voor donderdag werd uitgelegd.
Er moest rekening gehouden worden met de verschillende criteria:
- de omgeving: natuur
- We moeten kunnen raden wie, wat en waar het toneelstukje gebeurd.
- Er moeten attributen gebruikt worden
- Het is een mimestukje. Dus niet praten.

We voerden de wens van Keano en Jayden uit, nl ballonnen en ballen in de klas.
's Morgens werd er aan elke leerling een ballon vastgemaakt. Hier moesten ze de hele dag voor zorgen.
Ook lagen er overal ballen in de klas. Dit zorgde af en toe voor een ballenwerpmoment ;-)

Er werden beweegopdrachten uitgevoerd. We stapten onder andere een gedicht. Meer informatie bij onze madeliefjes.

Er stonden ook nog andere muzische opdrachten op het programma:
- De kids kregen als opdracht om gekende dansmoves uit te beelden.
De leerlingen die deze herkenden mochten meedoen.
- We deden ook een oefening op hoge en lage bewegingen.

We sloten de dag af met een 'Waar ben je trots op-moment?'

Dinsdag:
De dag begon met een taalkring. Niet echt een kring, want we moesten lopen van de ene kant van de speelplaats naar de andere. Aan elke kant werden we op de proef gesteld. We kregen vragen ivm de werkwoorden. Geef de infinitief, de stam en pas het werkwoord aan aan het onderwerp.

Hierna werkten we nog in ons boek aan de meervouden en de groepsnamen.
Na de speeltijd maakten we rekenoefeningen. We werkten goed door en konden ook aan onze dagelijkse kost werken.

Na de middag werd er zwaar labeur gedaan. We hebben de plantenbakken voor de leraarskamer omgespit en gevuld met de bloembollen die Clémence meebracht. (Dankjewel!!) 

Nu wordt het dus afwachten wat er uit komt. We leerden er dat het bollen zijn en dat een ui rokken heeft. Tijdens het graven ontdekten we dat er in de grond verschillende lagen te zien zijn. 

Dus trokken we de klas terug in en zochten we op het internet naar informatie over de lagen in de grond. Wow, daar is ook veel over te leren!!!

De dag eindigde met een complimentje aan onszelf💕

Donderdag:
We begonnen de dag met het afwerken van onze taakjes en dagelijkse kost.
We leerden een nieuwe tafel. De tafel van 9!
Ook symmetrie-opdrachten werden uitgevoerd.

Na de middag kregen de kids nog even tijd om hun toneelstukjes voor te bereiden.
Na zedenleer en godsdienst werden er al enkele stukjes naar voorgebracht! Amai, super!

Vrijdag:
Symmetrieassen zoeken en kenmerken bespreken van  een rechthoek en vierkant, tafels herhalen, - tot 1000(0) inoefenen, cijferen...en voor taal deden we oefeningen met het alfabet.
De week werd abrupt afgesloten door het stormweer.

Willen jullie ook zien wat we deden? Hier heb je de link naar de foto's. foto's

Volgende week staan er 2 uitstappen op het programma:
- Maandag:
Met de bus naar Deinze waar we op bezoek gaan bij een kunstenaar die met glas werkt.
We vertrekken om 12u45 en zijn binnen de schooluren terug.

- Dinsdag:
Met auto's op bezoek naar Construct glas te Harelbeke. Daar maken ze vensters op maat met machines.
Dinsdagnamiddag is er ook verjaardagsforum.

We hebben een spannende week voor de boeg!

Voor de uitstap op DINSDAG zijn we nog op zoek naar vervoer.
We zijn nog op zoek naar 2 auto's. Wie kan ons helpen? (van 8u45 tot max 12u)
Stuur gerust een mailtje naar Elke of Rolande.
elke.schollaert@methodeschoolbloei.be of rolande.verfaille@methodeschoolbloei.be!

 

 Tot maandag!
groetjes van de madeliefjes!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.