zaterdag 14 mei 2022

Hallo,
het werd een sportieve week voor de madeliefjes.

Maandag: sportdag 1

Om 9u30 kwamen we aan in het Sportcomplex van de Lange Munte te Kortrijk.
We kregen een rondleiding in het sportcomplex!
Amai, wat een groot gebouw!
We hadden onze eigen kleedkamers en onze eigen zaal waar we mochten spelen tijdens de speeltijd.
De lessen die die dag op de planning stonden waren:
- Dans
We deden verschillende spelletjes met bewegingen op muziek en leerden een dansje. Leuk maar wel puffen en zweten ;-)
- Torbal
Hier werd iedereen geblinddoekt en moesten we oefeningen uitvoeren met een bal waar een balletje in zat. Amai, niet makkelijk als je blind bent.
- Klimmen en klauteren
Sportramen, touwen, klimmuur, balk...overal kropen we op, onder, hoger, lager...de aapjes onder ons amuseerden zich te pletter.
- Circustechnieken
Hier stonden er verschillende activiteiten op het programma: gooien met sjaaltjes, wandelen op een ton, een bord met een stokje draaiend in de lucht houden, met 2 stokken een 3de stok laten rollen of opvangen en oefeningen met de diabolo uitvoeren.
Moe maar tevreden vertrokken we terug naar huis.
Bedankt aan de mama's, papa's, oma's en opa's die ons naar de sporthal en naar huis brachten.
Tijdens de middag aten we onze boterhammen op buiten op het sportterein.
We zagen een echte zeppelin in de lucht.

 Dinsdag: sportdag 2:
- Maxitrampoline
op een groooooote trampoline springen...

- Sport en spel
We speelden het spel van de Koningstroon!
Hier moesten we door verschillende zones tot aan de troon geraken.

- New games
Hier deden we teamworkoefeningen.
Oefeningen zoals met hoepels naar de overkant geraken of bewegen zoals een robothond met een batterijblokje op je rug voerden we uit.

- Zelfverdediging
Hier leerden we enkele manieren om ons te verdedigen.

Enkele kids aan het woord:

Ik vond de opdracht waar we een blok op onze rug moesten leggen super leuk!
De maxi trampoline was ook tof.
Als ik één ding moet kiezen dan vond ik de zelfverdediging het allerleukste!
(Noémie)

Bij de zelfverdediging heb ik veel bijgeleerd.
Als ik word aangevallen dan kan ik me nu verdedigen.
De anders sporten waren ook heel leuk.
Daaaaag!
(Aza)

We hebben op een grote trampoline mogen springen.
Oo, die teambuilding was ook super leuk.
We gingen dinsdag met de bus en maandag met auto’s naar Kortrijk.
(Flore)

De sportklassen waren geweldig!
We hebben gedanst, spelletjes gespeeld enz.
Jammer dat het zo snel voorbij was. Hopelijk kunnen we gauw nog eens gaan sporten! EINDE!
(Iona)

Het waren leuke dagen.
We hebben maxi trampoline, klimmen en klauteren, zelfverdediging, torbal, circustechnieken en gedanst. Het was leuk!
(Roy)

Ik heb gisteren op de trampoline gesprongen, new games gespeeld en zelfverdediging gedaan.
Eergisteren hebben we torbal gedaan en geklommen en geklauterd. Het was super leuk!
(Jente)

Maandag hebben we gedanst, circustechnieken geleerd, geklauterd en torbal gespeeld.
Dinsdag hebben we maxi trampoline, new games, zelfverdediging en sport en spel gedaan.
(Meagan)

Er was iets super cools deze week. We gingen op sportklassen. We kregen eerst een rondleiding en daarna gingen we sporten.
Eerst hebben we leren jongleren. Dat was super leuk!
Dan gingen we dansen.
Daarna speelden we torbal.
Het was super tof!
De dag erna deden we zelfverdediging, jagerbal, new games en maxi trampoline.
Het waren 2 super leuke dagen!
(Noa)

We hebben in het begin een rondleiding gekregen. We hadden gedanst. Het was super!
Daarna hebben we gegoocheld. Het was echt mega leuk!
Weet je wat we ook nog deden?
Maxi trampoline, teamsport, blindbalspel…Ik vond het super leuk!
(AnaÏs)

We hebben gedanst.
We deden circustechnieken.
We deden ook een robothond na.
We hebben geklommen.
Het was heel tof!
(Munas)

9/5/2022
Het was zo leuk!
We hebben klimmen en klauteren gedaan, gedanst en circustechnieken geleerd.
10/05/2022
Het was zo leuk!
We hebben een diploma gekregen!
We deden aan teambuilding en hebben gesprongen op de maxi trampoline.
(Oraia)

Het dansen was leuk. Wel een beetje makkelijk.
Klimmen en klauteren. Het was grappig. We mochten klimmen op de muur.
Maxi trampoline was leuk en grappig.
(Faith)

Het was heel leuk op sportklassen.
Ik vond de trampoline het tofste.
(Jayden)

De drie leukste dingen vond ik: maxi trampoline, klimmen en klauteren en nog allemaal andere sporten.
(Leon)

We hebben heel de Lange Munte bekeken.
We hebben dingen van het circus gedaan.
Maar ik deed het liefste sport en spel.
(Sem)

Het dansen was leuk.
We hebben een dansje geleerd.
We deden circus met borden.
We wandelden op een ton en nog veel meer.
We moesten een parcours afleggen.
(Enya)

Ik vond de maxi trampoline leuk.
Het robotspel was superleuk.
En het dansen van super!
(Amely)

We deden een uitstap naar de Lange Munte.
Het was leuk maar het klimmen en klauteren vond ik het leukste.
Op de laatste dag hebben we een diploma gekregen.
Ik hoorde dat iedereen mij vriendelijk vond.
(Mathis)

Ik vond het leuk omdat ik veel dingen heb geleerd.
De trampoline, klimmen en klauteren, zelfverdediging…dat was allemaal heel leuk.
Die circusopdracht met dat touwtje was ook tof.
(Alegandro)

Ik ben op sportklassen geweest en ik vond de eerste dag de leukste.
Dan hebben we torbal gedaan.
Dat was mijn verhaal.
(Munas)

Hallo,
ik ben Khamza.
Ik ben op sportklassen geweest. De eerste dag hebben we 4 sporten gedaan: dansen, circus, klimmen en klauteren en torbal. Het was heel leuk.
En alsof dat nog niet genoeg was gingen we nog een dag.
Toen deden we: zelfverdediging, new games, maxi trampoline en sport en spel.
Het tofste was de trampoline.
Dit was het!
Doei!
(Khamza)


Elke was deze week afwezig wegens ziekte!
Hopelijk ben je vlug genezen van dit rare beestje genaamd Corona.


Rekenen:
- We leerden over kijklijnen, viseerlijnen, persepectieven (kikker-en vogelperspectief. Hier mochten we op de tafel staan om van aan de bovenkant onze constructie te kunnen bewonderen.), tafels, klokken, gelijkheid en gelijkvormigheid...

We zongen voor Iona en Els haar verjaardag. Hieperdepiep hoera!

We maakten een vrije tekst over de sportklassen waarbij we rekening hielden met hoofdletters, leestekens en het gebruiken van verschillende werkwoorden in mooie zinnen.

We herhaalden de geziene leerstof op de computer.

We oefenden verder op de tijdslijn.
We herhaalden hoe je een eeuw kan ontdekken, plaatsten data op de tijdslijn...
We bespraken ook van waar het jaar nul komt.

We sloten de week sportief af. 

In de boekentas is te vinden:
* het huiswerk voor volgende week (ook op classroom/scoodle play staan er taakjes)
* het dictee voor maandag 23 mei 2022
* de brief voor de verplaatste sleep in (Bedankt aan mama Thalia voor het brengen van de kopietjes!)
Het is maandag verjaardagsforum!!!

Prettig weekend en tot maandag!

de foto's van de voorbije week





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.