vrijdag 17 juni 2022

 Hallo, 

Maandag was het feest!
Er waren drie verjaardagen te vieren. Die van Munas, Jente en Rolande. Na een heel weekend van hun feestje genoten te hebben, was het tijd aan ons om hen in de kijker te zetten.
Hieperdepiep hoera!

Faith had als wens eens popcorn te mogen maken. Dat kwam heel goed uit, want Kaya had de wens om naar een film te kijken. Geef toe, wat past er beter bij elkaar dan popcorn en Film. Twee wensen in één ;-).

Dinsdag mochten we Eindelijk  onze buik vol eten met kersen. Die al een hele tijd naar ons lachten met hun mooie ronde, geel rode buikje. Of we nu geneteld werden of niet, we genoten met volle teugen.
Heerlijk toch die zelf geplukte kersen. Toen we naar de klas terug gingen zagen we ook al wat de kleuters deden. Kijk maar eens op hun blog, ik denk dat het super zal zijn 😊.
Soms moet je ook eens iets doen wat minder leuk is en dat was dan ook het invullen van onze zelfevaluatie over het voorbije project, rekenen en taal.

Ook hebben we nog een beetje verder op onze eeuwenband geoefend.. We leerden jaartallen plaatsen op de eeuwenband. We proberen te onthouden dat een eeuw 100 jaar is. Wow, dat is veel!!! En dan maar oefenen om de getallen op de eeuwenband te plaatsen. (liefst op de juiste plaats 😉)

Donderdag waren we bijna al vergeten dat we vorige week filmpjes maakten voor de beroemde mensen, maar gelukkig dachten we er aan en hebben we ze samen bekeken. Plezier verzekerd.

Iona haar verjaardagswens was om te knutselen met de klas. Dus dat deden we ;-) We knutselden met touw, papier, stiften, stof...de voorstellen van de begeleiders werden overtroffen met andere ideeën...dus deden wij gezellig mee...


Vrijdag was het D-day een beroemde mens kwam naar de klas tatatataaaa..........

Jawel, Clemence haar papa!!!

De enige echte Bart Van Loo kwam onze vragen beantwoorden. Wat een topper! 

De vragen van de kids waren:

Hoe vertel je een verhaal zodat iedereen blijft luisteren…/interessant vindt (Aza)
    Ik probeer het zoveel mogelijk leuk te maken.

Wat is jouw lievelingsboek (je zelf geschreven hebt? (Flore)
    De Bourgondiërs...dit boek heeft mijn leven veranderd. Dit boek is ook vertaald in andere talen.

Speel je vaak met een lettertype? (Iona)
    Ik ben ondertussen al 3 keer veranderd van lettertype bij het schrijven van mijn boeken.

Hoeveel dagen heb je nodig om een boek te schrijven? (Alegandro)
    Aan het boek van de Bourgondiërs schreef hij 4 jaar.

Schrijf je dan nooit fouten? (Anaîs)
    Jawel, ik schrijf veel fouten. Het boek dat ik het meeste gebruik is het woordenboek.

Wou je als klein kind ook al boeken schrijven? (Faith)
Hoe lang schrijf je al boeken? (Jayden)
Hoe komt het dat je zoveel van de geschiedenis weet?(Noa)
Waar heb jij je inspiratie gehaald om te vertellen? (Enya)
    Ik ben al heel lang bezig met geschiedenis. Ik vond op mijn 12de de stamboom heel interessant en heb ik mijn     eerste stamboom samengesteld. Het eerste boek was ' De eerste geschiedenis van de familie Van Loo en veel         anderen... Ik schrijf al 21 jaar.

Heb je al eens een superraar interview moeten doen? (Noémie)
    Ik moest een interview doen om 00-01 u in Hilversum.
    Ook een interview in een beddenwinkel is me bijgebleven.

Is het al gebeurd dat je een boek opnieuw moest doen? (Sem)
    Bij het boek de Bourgondiërs heeft mijn beste vriend mijn eerste hoofdstuk helemaal verbeterd en moest ik             nog aanpassen.

Is het zo dat je rijk bent als je beroemd bent? (Leon)

    Nee, dat is zeker niet zo.

Word jij herkend op straat? (Roy)
    Soms wel maar meestal door oudere mensen. Die zijn heel lief en heel geïnteresseerde mensen.

Wat is de grootste fout die je ooit al hebt geschreven? (Iona)
    Af en toe kijken we

Bellen veel mensen naar jou? (Anaïs)

   
Weet jij echt alles? 

We kregen nog een geschiedenislesje over Filip de Goede en Napoleon.


Enkele weetjes:
De paus was uitgenodigd om Napoleon tot keizer te kronen maar Napoleon nam de kroon en plaatste die zelf op zijn hoofd. Bart vertelde over veel dingen die Napoleon verwezenlijkte vb namen, lengtematen...
Napoleon is belangrijk voor heel Europa.

Er waren allemaal aparte landjes en Filips de Goede heeft een heel geheel gemaakt van die kleine landjes. Dankzij hem bestonden de Lage Landen. Dit zijn België en Nederland samen...
Eén van zijn hobby's was feest vieren!
We ontdekten wat ze allemaal aten op deze feesten.
Weet je hoe ze een heel groot ei maakten? De uitleg kan je zeker vragen aan de Madeliefjes.

Alsof dat niet genoeg was, heeft Amber (begeleider) ons nog eens leren rope-skippen.

Weet je dat ze beroemd is? Ze nam oa deel aan wedstrijden in België, aan het Europees kampioenschap in Denemarken en in Hongarije waar ze podiumplaatsen behaalde! Ze was zelfs geselecteerd voor het Wereldkampioenschap in Florida! Zot, hé!

  de foto's van de voorbije week

En zo konden we moe maar voldaan het weekend in. 

Tot volgende week!

 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.