vrijdag 11 oktober 2019

Hallo,

we werkten onze oude projectbundel af.
Alles ging over gevaar:
* in de badkamer
* in de keuken
* in de woonkamer.
* Wat doe je bij een schaafwonde?
* Wat kunnen de volwassenen doen als iemand (ver)gif drinkt?
* Wat kunnen de volwassenen doen als er iemand bewusteloos is?
We herhaalden de te toetsen leerstof voor het project. Nu weten we waar alles staat en zijn we klaar voor de toets van maandag!

Op dinsdag gingen we zwemmen.
Op vrijdag werd er actuakring en weerkring gehouden.

We deden aan zelfevaluatie over ons project en het werken in de klas.
Hebben we flink meegewerkt? Zelf ideetjes aangebracht? Goed opgeruimd? Elkaar op weg geholpen?

Iedereen mocht zijn superheldendansje naar voor brengen.
De criteria werden besproken en we deden allemaal onze uiterste best.
Amai, wat een danstalenten in onze klas!
Ook de tekst werd goed gezonden.

Het 3de leerjaar deed een meetcircuit over de l, dl en cl. 

Elke groep kon zijn project voorstellen aan elkaar aan de hand van de vragen over wat we willen doen, leren, voelen.
De kids hadden hun best gedaan! Er kwamen originele ideeën uit de bus!
Nadien werd er gestemd en het project dat gekozen werd is 'Hoe kunnen we onze weg vinden in de omgeving?'.
Als iemand leuke uitstapjes of ideeën heeft om ons project rijker te maken...laat het gerust weten aan 1 van ons ;-)

Deze week beginnen de kids met het kweken van hun eigen eetbare paddenstoelen. We bespraken dat je nooit zomaar paddenstoelen mag plukken en ze opeten. Nu wordt het wachten tot ze volgroeid zijn. Geduld ;-)

Ondertussen in ons nieuwe project:
* We bespraken wat we moeten meenemen op wandeling in de omgeving van onze school.
* We dachten na over de veiligheid op straat.
* We brainstormden over wat mag of niet mag op de bus of tram.
* We maakten kennis met het Belgische snelwegennet. Weet je dat autosnelwegen die met een E beginnen Europese snelwegen zijn en die met A Belgische snelwegen?
* We bespraken de verschillende verkeersborden.
* We hernamen onze buurtwandeling die we bij het begin van het jaar deden. De nadruk lag op voertuigen, natuurlijke en kunstmatige grenzen, soorten huizen, soorten landschappen, de buurgemeentes, de windrichtingen... Ons bundeltje is nog niet af, we doen volgende week verder!
* Tot slot leerden we met coördinaten aan de slag te gaan. Dit deden we aan de hand van het spel 'zeeslag'. Eerst onze boten strategisch op het rooster plaatsen... Leuk! En vooral spannend! :)



groetjes van de madeliefjes
tot maandag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.