zaterdag 30 november 2019

Hallo,

in onze projectmap leerden we over ziek zijn en hoe we dit kunnen vermijden of oplossen.
- Hoe worden we ziek?
- Wat ligt er aan de oorzaak van ziek zijn?
- Wat kunnen we doen om niet ziek te zijn?
- Wat kunnen we doen als we ziek zijn?
- Wat is een inenting?
- Wie is er met deze inspuitingen begonnen?
- Wat is het doel van een inenting en hoe reageert het lichaam hierop?
- In welk gezin woon jij?
- Welke gezinsvormen bestaan er?
- Wat zijn de voordelen/nadelen van de gezinnen?
- Wat zou jij wel/niet leuk vonden als je in dit soort gezin woonde?

Op dinsdag gingen we zwemmen.
De gevorderde zwemmers deden een wedstrijdje onder water zwemmen.
Het was spannend!
De groep van Rolande oefende flink verder!

We genoten van het verjaardagsforum van de jarigen van november. Proficiat aan alle jarigen van november! Bedankt aan de mama's en papa's voor de lekkere hapjes en drankjes.

Met fluostift, potlood, lijnen en papier tekenden we handen die uit het papier komen.
Bij deze opdracht was volhouden en focussen de opdracht.
Het werden erg kleurrijke werkjes!
Super dat iedereen dit vol concentratie heeft kunnen uitvoeren!

We evalueerden ons voorbije project.

We deden een hoekenwerk met de twee klassen.
De leerstof werd toegepast op computers en in spelletjes. Leuk, hoor!

Het 3de leerjaar maakte 'een wensgedicht':


Onze wensdoos
Ik ben boos dus ga ik naar mijn wensdoos.
Ik lig in mijn bed, ik heb veel pret.
’s Avonds doe ik mijn wensdoos open, zo kunnen mijn wensen ver weg lopen.
Ik wens, ik wens:
een paard met een dikke staart
Ik rij op mijn paard met een stuk taart
Ik eet graag snoep, dat mag niet van mijn mama want dat is troep.
Ik wil naar de zee, ga je met me mee?
Ik neem je mee, o nee!
Ik zat aan zee en ik kreeg een idee!
Ik wil met een kip op de wip.
Ik eet snoep. Oei, ik maak te veel troep.
Ik heb mijn wensen laten lopen…nu kan ik vlug gaan dromen!
SLAAPWEL lieve wensdoos!

Op vrijdag was er een forum voor de hele school.
We leerden de vogel 'kaketoe' kennen.
De begeleiders hielden een toneel over 'elkaar helpen en complimentjes' geven.
Hopelijk passen de kids dit nu ook in de school.
Het liedje over de geluksvogels kreeg er een stroofje bij!
We luisterden naar het project van de kleuters. Zij toonden ook hun regenboogdansje.

In de namiddag deden we een spel over de soorten gezinnen.
We tekenden ons eigen gezin met alle leuke aspecten erbij.
Dan gingen we terug in groepjes aan de slag om de mogelijke soorten gezinnen verder onder de loep te nemen.

De uitnodiging voor het oudercontact werd meegegeven op vrijdag.
Gelieve dit zo vlug mogelijk terug te bezorgen aan de begeleider van uw zoon/dochter.
Zo kunnen we rekening houden met uw voorkeuren.

Volgende week:
- maandag: toets project (voor de andere toetsen, gelieve het rooster en/of agenda te raadplegen)
-  dinsdag is het turnen!


Prettig weekend!
Tot maandag!
groetjes van de madeliefjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.