vrijdag 4 september 2020

september 2020 - week 1

 Dag lezertjes van onze blog,


Welkom bij het allereerste blogbericht van dit schooljaar en dat meteen door een nieuwe begeleider.

Zoals jullie ongetwijfeld al weten is Rolande op zwangerschapsverlof en wordt ze door mij vervangen. Stel ik mezelf anders even voor aan de hand van enkele heel belangrijke vragen?


Voornaam: Lore

Mijn lievelingskleur? Lichtgroen, geel (maar geen fel geel) en oranje. Ik kan moeilijk kiezen. 🙆

Hobby's? Dansen, babbelen met mijn vrienden (net als een paar leerlingen in onze klas 😉) en muziek beluisteren.

Mijn lievelingseten? Opnieuw een moeilijke keuze maar als ik heel mijn leven appelmoes en puree zou moeten eten, zou ik zeker niet klagen. 

Mijn lievelingsprogramma op televisie? Sara op VTM! Een klassieker.


Oké, jullie kennen me nu wat beter. Ik geef jullie nu een overzicht van onze week in de madeliefjesklas.


* Dinsdag 1 september was een heel belangrijke dag. Enkele kinderen hadden wat zenuwen, net als ik trouwens. Na de schooldans gingen we allen zitten in de kring en mochten de kinderen praten over hun zomervakantie. Daarnaast mochten ze mij ook vragen stellen om me beter te leren kennen. Verder kregen de kinderen hun schoolboeken en leerden ze hun adres schrijven. Wel moeten we nog wat oefenen op de hoofdletters maar dat doen we samen! 

De dag vloog voorbij, zelfs de kinderen schrokken dat het al tijd was om naar huis te gaan. Dat is een goed teken, toch? 😆


* Woensdag was opnieuw een heel korte dag die gevuld werd met het invullen van de agenda en de eerste lesjes. We eindigden de dag met een bos- en leesspel, al was het al snel tijd... (Ik moet nog wat werken aan mijn timemanagement 😁). We hernemen dit zeker nog, misschien volgende week? We zoeken een gaatje. De kinderen waren alvast enthousiast!


* Donderdag was een rustige schooldag totdat Rolande langskwam! Wat een leuke verrassing! De kinderen waren heel blij om haar te zien. 👋


* Vrijdag maakten we in de namiddag een hele leuke klasfoto (zowel een 'normale' als een met een gekke bek, zie de foto's). Daarnaast brainstormden we over ons nieuw project en alle kinderen waren akkoord over welk eindproduct ze wilden 'bekomen', namelijk even opnieuw een kleuter zijn en de hele dag spelen. We dachten wat verder na en vertrekken vanuit de volgende vraag:


   Wat is spelen?


-> onder andere het spelen met speelgoed (van vroeger, nu, uit andere werelddelen...) zullen we onderzoeken. Ouders die oud speelgoed of andere zaken rond ons project thuis hebben liggen, laat het ons zeker weten. Hoe meer, hoe beter! :-) 

Andere ideeën/tips (over het maken van speelgoed, handige harry's die ons misschien willen assisteren...) zijn ook altijd welkom. Je weet ons te vinden.


Dit was het dan, het eerste bericht over de week van onze madeliefjes. 

Ik zie jullie maandag. Geniet van het weekend!



We trokken deze week een heleboel prachtige plaatjes van de kinderen.

Klik op de onderstaande link en vind ze gemakkelijk terug! Neem zeker een kijkje!

📸

Foto's week 1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.