vrijdag 11 maart 2022

Week 7 maart 2022

 Hallo, 

na een weekje vakantie waren we blij om elkaar terug te zien.

We vierden de verjaardag van Seena! Hiephiep hoera!!!!

Voor rekenen stonden bouwsels, breuken, de paraplu, dagelijkse kost...op de planning.
Voor taal werkten we verder in onze werkboeken.

In project sprongen we in het thema 'Hoe ziet jouw familie eruit?'

We begonnen met een filmpje over Pippi Langkous. We ontdekten dat haar mama gestorven en haar papa op reis is.
Iedereen kreeg als opdracht om zijn eigen familie te tekenen.
Nadien mochten de kids ook hun droomgezin en huis ontwerpen.
We werkten met een plattegrond. De kids uit Ledegem konden hun straat terugvinden op de kaart. We bespraken ook wat je allemaal kan vinden, zien en ontdekken op deze kaart.

Na deze tekenopdracht stelde iedereen ofwel zijn familie ofwel zijn droomgezin voor.

De kids kregen verschillende personen van 9 families en moesten de juiste gezinnen maken. We ontdekten dat er veel verschillende soorten families zijn.

Op dinsdag gingen we naar een auteurslezing van Ingrid Vandekerckhove.
Ze vertelde hoe haar liefde voor boeken ontstaan was.
Ook toonde ze tekeningen en haar boeken.
Ze heeft ook brieven voorgelezen.
Ze had haar gekkendoos mee.
We zongen liedjes met haar.
...........en we kregen vergeetjeskruid.

We hadden als opdracht gekregen om na de vakantie een gelezen boek voor te stellen.
Zo maakten we elkaar nieuwsgierig om te lezen...ik heb allesinds al een paar ideetjes om te lezen ;-)

Op donderdag maakten we onze projecttoets.
Na zedenleer en godsdienst was het EINDELIJK zo ver en mochten we van het vergeetjeskruid proeven.
Weet je wat er gebeurde?
Lees hieronder onze tekstjes:

L4

Ola, er verschenen plots 2 horens op de jongens hun hoofd. Amai, dat deed pijn. Onze schedel barstte open en wij kregen hoofdpijn. Mathis niet, want dat voelde eindelijk juist. Alle jongens werden gek. Ze werden groen, kregen massa's veel vingers met scherpe nagels. Hun haren veranderden in het kapsel van Pippi Langkous. Toen ze dit hoorden (want zelf konden ze niet alles zien) draaiden ze net als een hond die zijn staart wil pakken, rond hun as, tot ze er bij neervielen.

De meisjes kregen twee prachtige Jumbo oren en een varkensneus. De oren wapperden zo hard dat ze tegen het plafond plakten. Doordat hun lichaam veranderde in kauwgom, kwamen ze niet meer los. Ze werden zo boos dat er op hun kaken een witte dikke bol verscheen. Die barstte open en dan verschrompelde hun vel zoals het is als het eruit ziet als je uit bad komt. Ze gaven de strijd op en brabbelden een rare taal. Daar hingen ze dan tot het tijd was om naar huis te gaan. 

Onze begeleiders wisselden van lichaam.Het lichaam van Elke veranderde in een eend en kwaakte nog meer dan anders. Dat was dus Rolande die kwaakte. Bij elke kwaak veranderde ze van kleur. Het lichaam van Rolande kreeg lange krullende stinkende okselharen. Rolande nam Elke (de eend op) onder de oksels. Door de lekkere geur vielen ze beiden in slaap.

Zo werd het weer rustig en veranderde iedereen terug naar zijn normale persoon en vergaten ze alles. 

L3:

Het magische vergeetjeskruid ofwel het ik-verhaal ;-)

Ik at een groen snoepje en ik kreeg een hanenkam.
Ik kwam gek en kon niet stoppen met wiebelen.
Toen ik naar het wc ging zag ik dat ik appelsap plaste en mijn kaka was chocolade.
Ik zag in de spiegel dat mijn gezicht groen was.
Ik ging vlug naar de klas.
Ik kwam binnen en zag dat alles omgekeerd stond.
Ik vergat alle namen van de kinderen in de klas.
Ik kreeg het warm en deed mijn trui af. Wat zag ik? Mijn armen waren blokjes geworden.
Ik kon niet meer stoppen met praten en lachen.
Op mijn hoofd kwamen er rode stippen.
Plotseling kon ik niet anders dan ik ik ik ik ik…zeggen
Ik veranderde in een kikker.
ik viel van mijn stoel en kon er niet meer op zitten.
Iedereen gaf over…maar het was groene honing!!!
O nee daar kwamen er bijen op af en die kropen in onze oren….

 

TUUT TUUT TUUT TUUT TUUT

Wat was dat? Het was de wekker!!!
Oef... ik was niet groen...het was een rare droom!
 

Op vrijdagvoormiddag genoten we van het eindproduct van L5+L6: een echte modeshow!
Amai wat hadden ze hun best gedaan! Zo"n mooie kleren, leuke haarkapsels....
We sloten de week af met een sportieve namiddag.

de foto's van de voorbije week 

Prettig weekend!
Tot maandag!
Liefs de madeliefjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.