vrijdag 25 maart 2022

Week van 21/03/22

 Hallo,

een week als madeliefje:

Deze week werden we ondergedompeld in het rekenbad:
cijferen, paraplu, breuken, vlakke figuren tekenen en hun kenmerken benoemen,
Nadat we dit doorzwommen hadden sprongen we in onze taalwerkboeken.
Bij het 4de leerjaar leerden we over sleutelwoorden, oorzaken en gevolgen bepalen in teksten, verschillende tekstsoorten, tegenstellingen, afkortingen, hoofdletters, leestekens, verlengingsregels op -t en -d.
Bij het 3de leerjaar leerden we over doffe klank, meervouden op -eren, hoofdletters, sleutelwoorden uit een beluisterde tekst halen, woordsoorten: lidwoorden, zelfstandige en bijvoeglijke naamwoorden.

*op maandag was het Bloeidag!
Hallo, ik ben Aza en ik ga jullie iets vertellen over de Bloei!dag.
In het begin van de dag hebben we veel spelletjes gedaan, daarna kregen we dansles van de mama van Haley. Dat was heel leuk. Dan mochten we op de springkastelen.
ETEN!!! Na het eten hebben we gekrijt en een beetje in het bos gespeeld.
Daarna mochten we nog één keer op de springkastelen!
DAN WAS HET TIJD!!!

Bij Bloei!dag hebben we gedanst en op het springkasteel gespeeld. We hebben onze toneeltjes gedaan. Ik heb geturnd met een vriendin. (Meagan)

Ik heb superveel gespeeld met mijn vrienden. Het was super leuk! (Roy)

Ik ben Leon. Wij hadden een feest op school. Ik vond het superleuk. Ze hadden springkastelen. De aperitief was cool. 

Het was maandag Bloei!dag! Er waren springkastelen,  een lekkere aperitief en ook het vrije podium. (Khamza) 

Het was Bloei!dag!
5 jaar Bloei!
Heel de dag hebben we gespeeld. Er was geen les, dat is niet tof.
We hebben op het podium opgetreden! (Enya)

BLOEIDAG!! Er was de hele dag feest.
Maar het coolste was het vrije podium vooral toen ik het op podium stond! (de onbekende)

Ik vond mijn eerste Bloei!dag super tof! Ik vond het leuk om mee te dansen. (Amely)

Op Bloei!dag hebben we spelletjes gespeeld, gedanst en op de springkastelen gesprongen. (Thalia)

Het was leuk. We deden allemaal spelletjes. Ik zal het niet snel vergeten. Ik speelde met mijn beste vriendinnen dus mijn dag kon zeker niet meer stuk. (Flore)

We hebben gekeken naar allemaal leuke toneeltjes, dansjes enz...(Iona)

Op 21/03/2022 was het Bloei!dag! Het was super tof. In het begin moesten we door een poort en dat was cool! (Seena)

Ik vond het dansen een beetje moeilijk maar ik heb doorgezet en nu lukt het wel. (Oraia)

Maandag was het heel leuk we hebben de bloemendans gedaan en daarna een beetje gespeeld. We hebben een dansje geleerd. Dan was het hapjestijd. Daarna mochten we springen op de springkastelen. (Anaïs)

Ik vond de toneeltjes leuk! (onbekende)

De Bloei!dag was echt leuk. (Alegandro)
* op dinsdag namen we deel aan de zwerfvuilactie van Ledegem.
Gewapend met een grijptang, handschoenen en een vuilniszak gingen we op stap om de schoolomgeving properder te maken! Bedankt aan oma Flore om ons te vergezellen!

We hebben veel dingen gevonden vb sigaretten, blikjes, plastiek en papier. Ik vond het leuk om op te ruimen. (Meagan)

We zijn langs de baan afval gaan rapen en we hebben veel sigaretten gevonden. Ook lagen er veel blikjes en nog ander afval. (Noémie)

We gingen op vuilnistocht. Mijn vriend vond 67 sigaretten.  Dat is veel, hé! (Leon)

We gingen op uitstap en hebben vuilnis opgeruimd. Ik ben in de dijk gesprongen. (Mathis)

We zijn dinsdag vuilnis gaan opruimen. Veel kinderen deden een wedstrijd van wie het meeste sigaretten vond. Wij vonden heel veel plastiek. (Khamza)

We hebben opgeruimd op de treinroute. We hebben 76 sigaretten, een skelet van een vogel, kaartjes met koeien op gevonden en dat heb ik allemaal opgeruimd. groetjes Jente

Ik heb fossielen gevonden en het was echt heel leuk. (Alegandro)

Ik vond het afval opruimen heel leuk! Ik was geschrokken dat mensen hun zakjes met hondenpoep zomaar weggooien. Dit kan toch in de vuilnisbak? (Noa)

We hebben vuilnis opgeraapt en hebben veel sigaretten gevonden. (Iona)

* op donderdagnamiddag deden we aan zelfevaluatie. We mochten aankruisen wat we leuk vinden en of we het goed kunnen.
We schreven een vrije tekst over de Bloei!dag of over de zwerfvuilactie. 

We gingen in het bos. Iedereen kreeg een prent van een diertje en zonder te praten moest je je familie terugvinden.
We bespraken de dieren, hoe dieren communiceren en zich voortbewegen in de natuur.
We speelden ook het 'dikke bertha-dierenspel'. Hier veranderden de kids in dieren en werden er verschillende opdrachten uitgevoerd.
Nadien hielden we een gesprek over nuttige dieren maar ook dieren die soms schadelijk zijn voor de mensen.

* op vrijdag kreeg iedereen zijn nieuwe talent:

Mijn nieuwe talent is:
* Aza: doorzetter
* Noa: behulpzaam
* Enya: actrice
* Anaïs: doorzetter
* Oraia: creatief
* Munas: zangtalent
* Noémie: dierenvriend
* Iona: leergierig
* Amely: doorzetter
* Seena: showman
* Khamza: behulpzaam
* Keano : eigenwijs
* Sem: rekenaar
* Leon: eerlijk
* Roy: sportief
* Jente: computerhulp
* Mathis: liefdevol
* Ciana: behulpzaam
* Flore: stille genieter
* Meagan: lening
* Alegandro: speels
* Thalia: stille genieter
* Jayden: volhouder
* Faith: ritmisch
* Kaya: tafeltalent

* op vrijdagnamiddag werd de week afgesloten met een heus parcours. Aza en Enya waren de bedenkers van deze opdracht! Leuk, hoor! 

De foto's van de voorbije week 

 

 

 

liefs van de madeliefjes
Tot maandag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.