zaterdag 28 mei 2022

 Hallo, 

We namen afscheid van Betty. We gaan je missen! Veel geluk! We gaan je missen!

We werkten verder aan ons vaderdagsgeschenkje.

We bespraken de laatste details voor de sleep in.

In ons project herhaalden we geziene leerstof:
* we bespraken de verschillende gezinsvormen en de nieuwe woordenschat.
* we hadden het over stereotiepen, racisme en vooroordelen. We gaven voorbeelden. We bespraken waarom mensen deze gebruiken. Of dit allemaal klopt?  We kwamen tot een belangrijke conclusie:      dit is heel kwetsend en wij zullen erop letten om hier niet aan mee te doen.

We brainstormden voor ons volgende project.
De ideeën van de kids zijn hieronder te vinden:
Hoe worden speelkaarten gemaakt? (Roy)
Hoe komt een Disneykarakter tot leven? (Enya)
Hoe is de oorlog ontstaan? (Jente)
(Amely) Wat is er allemaal te zien in Ledegem?
(Faith) Welke dieren leven er allemaal in het bos?
(Keano) Hoe maken ze auto’s?
(Noa) Waar komt water vandaan?
(Sem) Hoe wordt geld gemaakt?
(Jayden) Hoe voeren ze oorlog op zee?
(Kaya) Hoe zijn paarden ontstaan?
(Seena) Hoe melk je een koe?
(Aza) Wat gebeurt er in een fabriek (wat wij niet weten?)
(Anaïs) Hoe komt er dat er verschillende smaken zijn?
(Anaïs) Hoe hebben de mensen leren schrijven?
(Oraia) Wat was het eerste huis?
(Oraia) Wat was de eerste straat?
(Flore/Iona) Wat is etiquette?
(Noémie) Hoe komt het dat je met gas kan koken?
(Munas) Hoe ver staan de planeten van elkaar?
(Alegandro) Wat is de evolutie van de wapens?
(Mathis) Hoe maken ze tanks voor in de oorlog?
(Khamza) Hoe komt het dat mensen ruzie maken?
(Leon) Hoe overleef je in de oorlog?

We ontdekten de verschillende verkeersborden.
Iedere leerling kreeg een verkeersbord. Kleur, vorm, doel, betekenis kwamen aan bod.

EN eindelijk was het zo ver!!!
DE SLEEP IN!
De avond waar iedereen vol ongeduld naar uit keek.

Hallo, ik ben Khamza en ik ga vertellen over de sleep in. We hebben eerst twee verschillende spelletjes gespeeld. (Dikke Berta en Napoleon) Dat was heel leuk.
Dan hebben we onze slaapplaats klaargemaakt, gegeten, Cluedo en een spel met kaarten gespeeld. Als laatste hebben we naar de film ‘Yes day’ gekeken. Dan was het tijd om te gaan slapen. Einde.

Noémie: Ik vond het leukst dat we naar een film mochten kijken en een ijsje kregen. Er was veel plezier.

Aza: Ik vond de film super leuk. Wel jammer dat het zo lang duurde om te kiezen.

Roy: Het was super leuk, we hebben een kaartspel gespeeld, een film gekeken en een ijsje gegeten.

Mathis: Ik vond het leuk!! We hebben gespeeld en gegeten. Dikke Berta spelen vond ik het leukst.

Munas: Ik vond het leuk dat we een film mochten kijken en een ijsje eten.

Jente: Het was leuk op de sleep in We aten hotdogs en keken naar een film.

Leon: De sleep in was leuk. We sliepen op een luchtmatras en we speelden een spel met kaarten. We keken ook naar een film.

Iona: De sleep in was superleuk. Het avondeten waren hotdogs en we kregen aperitief. Ik heb goed geslapen en ben blij dat ik er bij was!

Flore: We speelden samen met 1 en 2 een spel.

Alegandro: De spelletjes en de film waren leuk en 's morgens was er een lekker ontbijt!

Kaya: Het was leuk, we hebben spelletjes gespeeld en film gekeken.

Jayden: Het kaartspel was het tofste spel.

Sem: We hebben Cluedo gespeeld. Ik was met Sytze en we hebben gewonnen!

Keano: Ik vond het leukste de film en het eten.

Faith: De film was super leuk. We keken naar ‘Yes day’!

Noa: We hebben op school geslapen en ik heb niet goed geslapen.

Meagan: We hebben een film gekeken en daarna zijn we gaan slapen.

Amely: We hebben ijsjes en hotdogs gegeten.  Ik vond het lekker.

Enya: We hebben een kaartspel gespeeld en een film gekeken. We deden nog veel meer…

.....tot zo ver een geslaagde sleep in!

Vergeet niet dat we maandag beginnen aan de spreekbeurten!

liefs van de madeliefjes

Tot maandag!

De foto's 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.